Sajtóközlemények

2022. december 15.

Mostantól közösen tesz a fenntartható közlekedésért a Jövő Mobilitása Szövetség és a Magyar Autóklub

A fenntartható közlekedési megoldások és innovációk ösztönzése és további fejlesztése érdekében együttműködési megállapodást írt alá Magyar Autóklub és a Jövő Mobilitása Szövetség. A Jövő Mobilitása Szövetség két évvel ezelőtt 20 hazai vállalat összefogásával alakult meg, célja az elektro- és mikromobilitás, a közlekedésszervezés és a megosztáson alapuló közlekedési módok népszerűsítése. Ebben támogatják egymást mostantól a 122 éves múltra visszatekintő Magyar Autóklubbal.

Sajtóközlemény letöltése


2022. december 8.

Megéri-e 2022 végén villanyautózni Magyarországon?

Amikor az energiahelyzet nyomán a rezsicsökkentés szigorításra került, sokan kezdték el találgatni, hogy vajon továbbra is megéri-e elektromos autót használni? Az ársapka eltörlését követően a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői kiszámolták, hogy bár drágult az áram, de még mindig jobban megéri e-autózni, mint hagyományos üzemanyagokat használni. De lássuk, hogy számok szintjén mit is jelent ez!

Sajtóközlemény letöltése


2022. november 22.

Télen sem kell lemondani a kerékpározásról, rollerezésről

Tavasztól őszig egyre több a kerékpáros és a rolleres az utakon – sokan felismerték, hogy számos élethelyzetben sokkal praktikusabb mikromobilitási eszközt választani autó helyett, sőt sok esetben a tömegközlekedésnél is jobb alternatívát kínálnak ezek az eszközök. De hogyan tolható ki a biciklis/rolleres szezon a hideg, nedves, latyakos hónapokra is? Ebben segít a Jövő Mobilitása Szövetség.

Sajtóközlemény letöltése


2022. október 26.

Autó, kerékpár, busz, villamos, vonat vagy gyalog – milyen szempontok alapján döntünk nap mint nap a közlekedésünk kapcsán?

Minden élethelyzetnek megvan maga ideális közlekedési eszköze – nem fordulhat elő, hogy mindig az autó, a kerékpár vagy épp a vonat a legjobb megoldás. Ezért a Jövő Mobilitása Szövetség azt tűzte ki célul, hogy elfogadtassa: nem autósok, tömegközlekedők és kerékpárosok, hanem egyszerűen közlekedők vannak az utakon, akiknek minden adott helyzetben más eszközzel érdemes utazniuk. De egyáltalán milyen szempontokat mérlegelünk – ha mérlegelünk - akkor, amikor közlekedési eszközt választunk? Néhány alapvető tényen túl egészen meglepő okok is szerepet kaphatnak közlekedési döntéseinkben.

Sajtóközlemény letöltése


2022. július 25.

Külföldre elektromos autóval – ez is lehetséges, csak tervezzünk előre

Napi 70-100 kilométer, legtöbben ennyit használják a hétköznapokon a villanyautóikat: iskolába és edzésre vinni a gyerekeket, bevásárolni, munkahelyre menni, ezek a szokásos útvonalak. Pedig a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői szerint egy kis tervezéssel, előre gondolkodással elektromos autóval neki lehet vágni a nagyvilágnak is – hiszen a nyár hosszabb utakra, távoli országokba vonz.

Sajtóközlemény letöltése


2022. június 16.

Tévhitek az elektromos rollerek szabályozásáról

Számos tévhit kering az interneten az elektromos rollerek és azok szabályozását illetően, melyekből egyre több, becslések szerint jelenleg nagyságrendileg 50 ezer darab van használatban itthon. Az elmúlt napokban újra elárasztotta az internetet és a közösségi médiát az a téves információ, mely szerint az elektromos roller segédmotor és így ezek a szabályok vonatkoznak rá. A Jövő Mobilitása Szövetség feladatának érzi, hogy összefoglalja a jelenlegi helyzetet, tisztázza a tényleges jogszabályi környezetet és a hiteles információkat adjon az elektromos rollerekkel kapcsolatban.

Sajtóközlemény letöltése


2022. június 8.

Egyre többen és egyre többet tekerünk, közben teret hódít az elektromos kerékpár is

Bár Magyarország élen jár a kerékpározni tudók számában, mégis minden egyes új kerékpáros fejlesztés óriási társadalmi vitákra ad okot. A pandémia növelte a kerékpározási kedvet és ez a tendencia folytatódik, valamint az elektromos kerékpárok eladása is felívelőben van 2020 óta. A Jövő Mobilitása Szövetség szakértői szerint a mikromobilitásnak, főként a kerékpárnak és a rollernek kiemelt szerepe lehet az elkövetkező években - ezek infrastruktúrájának átgondolt fejlesztésével nem csak a biztonságban kerekezők járnak jól, hanem a – fejlődő, egyre vonzóbb alternatíva miatt - csökkenő forgalomban haladó autósoknak is előnyös lehet.

Sajtóközlemény letöltése


2022. május 12.

Hány évig használható egy elektromos autó akkumulátora és hogyan lehet ez még több?

A hatótáv-para után a legkomolyabb aggodalmat az akkumulátorok élettartama jelenti azok számára, akik fontolgatják, hogy elektromosra cserélik hagyományos üzemű autójukat. Pedig okosan töltve, a megfelelő összetételű akkumulátor akár 2-3000 töltési ciklust is kibír az akkumulátor teljesítménycsökkenése nélkül – ez akár 10-15 évi folyamatos használatot is jelenthet, állítják a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői. Nem véletlen, hogy az autó gyártók 7-10 éves garanciát adnak az akkumulátorokra az előírt használatuk mellett.

Sajtóközlemény letöltése


2022. március 21.

30-40 perc autózás helyett 8-10 perc rolleren vagy kerékpáron - óriási potenciált rejt még ez a piac

A Jövő Mobilitása Szövetség számításai szerint 30-40.000 rollert használhatnak jelenleg közlekedési eszközként Magyarországon – a mikromobilitás egyre nagyobb szerepet kap a városi közlekedésben. Jellemzően 4-8 kilométert tesznek meg egy-egy eszközzel, segítségükkel egy 30-40 perces autóút 8-10 percre csökkenthető.

Sajtóközlemény letöltése


2022. feburár 11.

Tavaly 72 százalékkal nőtt a tisztán elektromos autók eladása

2021-ben minden rekordot megdöntött a zöldrendszámos autók átadása, köztük is a tisztán elektromos autók eladása nőtt a legnagyobb arányban. A Jövő Mobilitása Szövetség szakértői szerint egyre többen ismerik fel és használják ki az elektromos autózás előnyeit.

Sajtóközlemény letöltése


2022. feburár 7.

Idén jöhet el a car sharing aranykora – tavaly már 13,5 millió kilométert tettek meg a megosztott autók

2020-ről 2021-re óriási mértékben, mintegy 36 százalékkal növekedett a hazai autómegosztó szolgáltatás használóinak száma – tavaly Magyarországon összesen 13,5 millió kilométert tettek meg a felhasználók. Magyarországon három társaság, a GreenGo, a MOL és a ShareNow üzemeltet autómegosztó szolgáltatást, amire több mint 235 ezer fő regisztrált már. A Jövő Mobilitása Szövetség szakértői szerint ez a növekedés idén sem áll meg, hiszen egyre többen döbbennek rá arra, hogy saját tulajdonú autójuk az idő nagy részében csak parkol: átlagosan 3-4 százalék a kihasználtságuk.

Sajtóközlemény letöltése


2022. január 26.

Téli autózás: miért nem érdemes hátrányként tekinteni a hatótávcsökkenésre az elektromos autóknál

Tévhit, hogy csak azoknak éri meg télen is elektromos autóval közlekedni, akik fűtött garázsban tartják járműveiket. Persze nem árt tudatosnak lenni ebben is: ne akarjunk rövidujjúban ülni a volán mögé, ugyanakkor ne a fényszóró használatán próbáljunk energiát spórolni. A fenntartható közlekedési megoldások és innovációk népszerűsítését célzó Jövő Mobilitása Szövetség szakértőinek tippjei a téli elektromos autózáshoz.

Sajtóközlemény letöltése


2021. december 9.

2022-ben a városi közlekedés fejlesztésére fordítunk kiemelt figyelmet

Egy évvel ezelőtt 20 hazai vállalat összefogásával alakult meg a Jövő Mobilitása Szövetség, amelynek célja a fenntartható közlekedési megoldások és innovációk bemutatása, népszerűsítése és fejlesztése, az érintett hazai piaci szereplők szakmai szintű képviselete. A ma már 41 tagot számláló szervezetünk a szabályozó hatóságokkal és az innovátorokkal működik együtt az alternatív hajtású közlekedési megoldások elterjesztésén, a mikromobilitási, elektromobilitási, közlekedésszervezési és a megosztáson alapuló közlekedési módok népszerűsítésén. A szövetség első évében a mobilitási irányok meghatározására, iparági javaslatok megfogalmazására, a támogatotti kör kibővítésére, valamint edukációs és szemléletformáló kampányok lebonyolítására koncentrált. 2022-ben a városi közlekedés fejlesztésére fordít kiemelt figyelmet a szövetség.

Sajtóközlemény letöltése